Notícies i actualitat

La FFTM augmenta un 30% les accions promocionals l'any 2018

Data : 02/07/2019

La Fundació Foment del Turisme de Menorca va executar l’any passat 130 accions en més d’una desena de mercats amb un balanç de 240 milions d’impactes.

Més d’un 40% de les accions realitzades s’emmarquen en l’àmbit de les experiències i un percentatge important es va destinar a campanyes directes i a través d’OTA’s.

Maite Salord: “La política promocional que hem dut a terme al llarg d’aquest mandat ha pivotat sobre un triple objectiu: ampliar la temporada turística, diversificar el pes dels mercats i guanyar en qualitat i competitivitat”.



La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) va dur a terme l’any 2018 un total de 130 accions en matèria de promoció turística en més d’una desena de mercats i amb un balanç de 240 milions d’impactes. Aquestes xifres superen amb escreix les assolides l’any 2017, quan es van executar un centenar d’accions amb un balanç de poc més de 120 milions d’impactes, el que deixa una variació positiva d’un 30% i un 100%, respectivament.

Del còmput total, destaquen els press trips i fam trips (54 accions i 443 periodistes i agents de viatge formats); l’assistència a fires i workshops (18 accions en fires i altres espais pels quals van passar 1,5 milions de persones); iniciatives amb col•laboradors estratègics com touroperadors, agències online (OTA) i companyies aèries (37 accions i 170 milions d’impactes); i campanyes adreçades al client final (12 accions i 71,3 milions d’impactes).

Seguint les línies estratègiques marcades per la FFTM, que tenen com a objectius prioritaris la desestacionalització, la diversificació i la qualitat, els mercats als quals es van destinar més accions de promoció l’any 2018 van ser Espanya, Alemanya, Regne Unit i França.

El pressupost assignat per dur a terme totes aquestes accions, que va arribar als 2,3 milions d’euros, es va executar íntegrament.

Política promocional
De la feina feta l’any passat s’infereix el progressiu canvi aplicat per part de la FFTM a la política promocional. I és que més d’un 40% de les accions realitzades es van centrar en l’àmbit experiencial (fam trips i press trips) i un percentatge important es va canalitzar a través de campanyes directes.

També és destacable l’estratègia amb companyies aèries (5 accions, sense comptar el concurs públic sobre la ruta d’hivern amb Londres), touroperadors (18) i OTA’s (14), així com la tendència a l’equilibri en la planificació del calendari firal entre esdeveniments de caire generalista i especialitzat.

“L’acció promocional que hem dut a terme al llarg d’aquest mandat ha pivotat sobre un triple objectiu: ampliar la temporada turística, diversificar el pes dels mercats i guanyar en qualitat i competitivitat. D’aquesta manera, a més de millorar la rendibilitat econòmica i la competitivitat de les nostres empreses, hem pogut millorar els indicadors laborals i avançar en cohesió social.”

Maite Salord Ripoll
Consellera en funcions de Promoció Turística

La política promocional impulsada per part de la FFTM preveu una aposta creixent per entorns digitals com a forma d’afavorir la comercialització directa, ja sigui a través de campanyes i accions amb mitjans com a través de noves vies de feina amb OTA’s i portals comparadors.

Així, la FFTM replanteja la seva estratègia promocional per arribar a un turista que cada cop és més exigent i autosuficient a l’hora de programar els seus viatges. I ho fa no només amb l’impuls d’iniciatives en entorns digitals, sinó també a partir de l’aposta per guies i revistes especialitzades i accions de caire experiencial que possibilitin la presència física dels prescriptors en la destinació.

A més d’adaptar-se als temps que corren, la FFTM aplica aquesta estratègia amb una intencionalitat clara: equilibrar el pes de la comercialització directa i la intermediació, reconeixent sempre la importància que ambdues vies de negoci tenen per a la indústria turística menorquina.

Maó, 2 de juliol del 2019.

 

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Imatges relacionades
Foto 1Foto 2Foto 3
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS