Fundació presenta una Guia per a millorar la comunicació i l’atenció a les persones amb discapacitat

L’entitat inaugura divendres el Curs Social 2021-2022

Nota de premsa: Fundació presenta una Guia per a millorar la comunicació i l’atenció a les

La Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca ha presentat avui una Guia amb dinàmiques per a millorar la comunicació i l’atenció a persones amb Discapacitat. L’entitat la traslladarà a les entitats, famílies i persones usuàries en el transcurs de l’acte d’inauguració de Curs Social que tindrà lloc el proper divendres a les 18 hores al Parc d’Es Freginal de Maó.
La Consellera de Benestar Social i Vice-Presidenta 1ª de Fundació, Bàrbara Torrent, ha indicat que “volem festejar un inici de curs amb totes les activitats complementàries en marxa, hem retornat a la normalitat des de que la Covid 19 ens va afectar els centres i serveis. Recordar que vam fer un esforç de reorganització en totes les àrees de gestió directa, i agrair a les persones treballadores, usuàries i famílies, que vagin facilitar l’obertura i l’assistència. Uns serveis essencials que han estat més difícils de gestionar durant la pandèmia, i que s’han dispensat amb molta cura i esment”.
Inaugurarem aquest inici de curs presentant una eina que pretenem que ens ajudi i millori l’atenció de les persones amb discapacitat “Les persones amb diversitat funcional encara ensopeguen entre estereotips, encasellats en noms i perjudicis. Aquesta guia comunicativa pretén conscienciar i compartir una condició per factores personals i de context. Però, sobretot, vol sol·licitar la col·laboració de tota la societat per eliminar obstacles de l’entorn”.

Mònica Planella, Directora Administrativa, va anunciar canvis a la Fundació: organitzatius, de formació, de millorar equipaments, amb noves tecnologies, de formació del personal.... i aquest exemplar també és una petita mostra. Des d’aquesta perspectiva, “La guia ens ofereix un repàs de l’ús del llenguatge, inclusiu i respectuós amb les persones amb discapacitat. La persona en el centre, primer des de l’àmbit de l’atenció professional. I per compartir amb el Patronat, les entitats, les persones usuàries i les seves famílies, però sobretot amb la societat. Reflectir la diversitat també en el llenguatge ens ajudarà a construir un món més just i igualitari. Tothom ens pot ajudar a fabricar aquesta societat inclusiva”.
La guia s’ha confeccionat des de l’Àrea de Comunicació, el Servei d’Accessibilitat i d’Atenció a Persones sordes, i s’ha editat a Lligall Art Gràfic, la nostra impremta social. En Toni Nieto dirigeix Lligall, un centre especial de treball on treballen 6 persones i 5 tenen discapacitat.

LA COMUNICACIÓ FA EL TRACTE
Àngels Andreu, de l’Àrea de Comunicació de l’entitat, destaca que “Des de l’àmbit professional volem proporcionar l’assistència amb les millors condicions possibles, i açò refereix també al llenguatge, al tracte, proporcionar tranquil·litat, calidesa, seguretat.... on encara podem constatar la necessitat de millorar en l’aspecte comunicatiu. Intern i extern”.
La guia es divideix en tres parts:
- Les claus del llenguatge. La terminologia adequada per a dirigir-nos a les persones amb discapacitat, sensorial, auditiva, física, amb malaltia mental, amb discapacitat intel·lectual, amb trastorn de l’aspectre autista, amb malalties minoritàries....
Que hem traslladat d’una manera senzilla i gràfica: expressions genèriques – incorrecte – correcte

- Continguts accessibles. Recomanacions en textos, imatges, vídeos, documents electrònics, normes i pautes per millorar l’atenció a les persones amb discapacitat. També incloem pautes per organitzar un acte públic o per fer accessibles les entrevistes.

- Finalment, els mitjans de comunicació. Són el gran altaveu de la societat. Permeteu-nos uns petits consells, per tractar les situacions amb la màxima estima. Aquests valors, quan venen des dels mitjans de comunicació, ens són lliçó.

“Hem acabat amb un paràgraf dedicat a la responsabilitat individual en xarxa. Encara tenim tendència a utilitzar la imatge de les persones amb discapacitat per provocar diferents sentiments: pietat, compassió, protecció, preocupació... Una mica de tot açò encara perdura. Ara, amb les xarxes socials en la vida de tots i cadascun de nosaltres, una imatge dona informació, però sobretot dona presència.
Las paraules ajuden, rehabiliten, motiven, ens apropen i ens fan créixer. Tots i totes podem fer que les nostres aportacions siguin positives envers les persones amb diversitat funcional”.


41 Best Youtube code generator Forms images | Login design, Login page design




 
Imatges relacionades
 
Departaments relacionats Benestar Social
editar

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Mapa

 
 
Comparteix aquest contingut
     
© Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ