L’Oficina d’Informació Turística (OIT) promociona la bijuteria de Menorca amb un ‘Local Pop Up Store’

Un moble expositiu dissenyat per l’IDI permet oferir informació sobre la tradició bijutera i a la vegada vendre peces de diverses marques de l’illa.

Hi col·laboren la Fundació Foment del Turisme de Menorca, l’IDI, el departament d’Economia del Consell Insular, l’Ajuntament de Maó i SEBIME, Associació de Fabricants de Bijuteria.

L’Oficina d’Informació Turística (OIT) de Maó promocionarà la bijuteria de Menorca a través d’una acció que uneix producte i cultura. Es tracta d’una ‘Local Pop Up Store’, un moble expositiu en forma de maleta transportable dissenyat per l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears), ens depenent de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, per tal de promocionar el producte industrial. Compleix dues funcions: per una banda donar a conèixer la tradició d’aquesta indústria a l’illa amb material gràfic, i de l’altra exposar i vendre productes locals, en aquest cas peces de bijuteria.

Aquesta acció és fruit de la col·laboració entre l’IDI, el departament d’Economia del Consell Insular de Menorca, l’Ajuntament de Maó, SEBIME i la pròpia Fundació Foment del Turisme de Menorca. Amb això es vol donar recolzament a la indústria bijutera, un sector cabdal ja que forma part de la identitat de Menorca. Es remunta a mitjans del segle XIX amb la indústria dels artesans que feien moneders de plata, però va ser a principis del segle XX quan es van desenvolupar els tallers de bijuteria a Maó, Alaior i Ciutadella. Per tant, aquesta rellevància en la història de la l’illa fa que sigui necessari preservar, conservar i fomentar el seu patrimoni.

En els darrers anys, la bijuteria menorquina s’ha enfrontat a l’entrada massiva de productes d’importació, de manera que ha hagut de reorientar l’estratègia de manera decisiva cap a la creativitat, l’originalitat i el disseny. Les marques que actualment exposen i també tenen a la venda peces a l’OIT de Maó són les següents: INBIME-Mahón, Clara Bijoux, Marybola, MIYU Menorca, Ro&Ro i Metal Dreams.

El projecte ‘Local Pop Up Store’ contribueix a actualitzar la imatge de la indústria a través d’una exposició dels productes moderna i un punt de venda efímer. L’objectiu de l’IDI és donar a conèixer i posar en valor el producte local dels diferents sectors industrials de les illes que es diferencien per la qualitat i el disseny. El fet que l’expositor s’hagi concebut com un moble transportable permet acostar el producte al mercat objectiu que considerin les empreses usuàries, de manera que el mateix suport es pot ubicar a oficines d’informació turística com la de Maó però també a fires, exposicions, establiments hotelers, etc. Per això, ‘Local Pop Up Store’ està a disposició de les agrupacions d’empreses que estiguin interessades, com ha estat el cas de la bijuteria. Pel que fa a aquesta, ara s’exposa a Maó però en properes temporades podria canviar d’ubicació.

Maó, 8 de juliol de 2021

 
Imatges relacionades
 
 
Departaments relacionats Presidència
Economia i Territori
editar

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Mapa